Škoda i Češke željeznice predstavile baterijski vlak. Spojit će neelektrificirane dionice
- Zelena industrija - 14.06.2024.
Češke željeznice i Škoda predstavili su prvi češki vlak RegioPanter opremljen baterijskom tehnologijom. Predstavili su ga na sajmu Rail Business Days u Ostravi u Češkoj.
Opremljen je s tri paketa baterija, montiranih na krovu, kako bi se omogućio rad bez štetnih emisija na neelektrificiranim dionicama pruge.
– Vlakovi opremljeni baterijama nude udobnost putnicima eliminirajući potrebu za presjedanjem vlakova gdje je dio željezničke mreže elektrificiran, a dio nije. Oni su ekološka zamjena za dizel vlakove. Pomažu u poboljšanju kvalitete zraka i tako ispunjavaju klimatske ciljeve koje je postavilo društvo. Uvijek smo bili predani razvoju rješenja bez emisija u Škodi i ovo područje ostaje prioritet za nas – kaže direktor Škoda Grupe Petr Novotný.
Baterije ovog vlaka neprekidno se pune tijekom vožnje ili obnavljanjem energije kod kočenja, a vlak može voziti 80 km pri brzini od 120 km/h i tako pokriti neelektrificirani dio linije.
Vlak opremljen baterijama ima sve ono na što su putnici navikli iz klasičnih vlakova Škode. Nudi niskopodne ulaze i interijer bez prepreka, ergonomska sjedala i pregledan informacijski sustav. Putnici će moći koristiti i prostrani toalet namijenjen osobama smanjene pokretljivosti. Opremljen je i modernim CCTV sustavom, ETCS sustavom signalizacije i ATO sustavom za automatsko upravljanje vlakovima.
Prednost baterijskog električnog vlaka je mogućnost postavljanja na pruge koje kombiniraju elektrificirane i neelektrificirane dionice, a iz Škode navode da će to značajno povećati udobnost jer putnici više neće morati mijenjati električne i dizel vlakove. Dodaju i da će u regiji stvoriti nove izravne veze, npr. od Ostrave do Veřovica, od Krnova do Český Těšína ili od Ostrave do Nový Jičína.