SAD uvodi ogromne carine na kineske električne aute, baterije, solare…

Bidenova administracija u utorak je službeno objavila novu carinsku tarifu od 100 posto za kineske električne automobile, čime je “ubila” svaku šansu za dolazak pristupačnih kineskih električnih vozila u SAD.

Nove tarife, o kojima je prvi izvijestio Wall Street Journal prošlog tjedna, također će ciljati na kineske litij-ionske baterije za električna vozila. Od ove godine sve litij-ionske EV baterije iz te zemlje podliježu uvoznoj carini od 25 posto. Grafit, trajni magneti, dijelovi baterija i “ostali kritični minerali” također će dobiti carine od 25 posto. Ostali dijelovi paketa sankcija obuhvaćaju solarne ćelije, dizalice, medicinske proizvode, čelik, aluminij, čelik i poluvodiče.

Alexander-93/Wikimedia

Svi kineski automobili već su podlijegali carini od 25 posto uvedenoj pod predsjednikom Trumpom. Iako je Biden ukinuo određene carine iz Trumpove ere, ovim potezom učetverostručuje uvozne carine za električna vozila. To je ključno jer se smatra da Kina ima najrazvijenije tržište električnih vozila na svijetu. Ipak, Bidenova administracija, Europska unija i mnogi stručnjaci primjećuju da je kineska industrija električnih vozila izgrađena djelomično korištenjem izdašnih vladinih poticaja i smatraju da bi, ako se ne kontrolira, njezina industrija mogla preplaviti tržišta umjetno jeftinim proizvodima koji bi uništili lokalna radna mjesta i zapadne proizvođače automobila.

Kineski proizvođači električnih vozila primili državne subvencije u vrijednosti od čak 57 milijardi dolara između 2016. i 2022. godine, prema izvješću konzultantske tvrtke Alixpartners koje citira Reuters. Većina velikih nacija proizvođača automobila također je pokrenula razvoj električnih vozila s državnim subvencijama, ali kineski programi bili su mnogo izdašniji.

Dužnosnici Bidenove administracije zabrinuti su da je Peking stvorio industriju s tolikim viškom kapaciteta da prijeti proizvođačima automobila diljem svijeta. U međuvremenu, kineski proizvođači automobila željni su širenja na globalnoj razini, shvaćajući ispravno da koliko god domaće tržište bilo veliko, ono ima svoje granice. Dužnosnici administracije kažu da kineski kapacitet proizvodnje električnih vozila nadmašuje čak i potražnju najboljeg scenarija, stvarajući umjetno niske cijene koje će ugušiti konkurente. To se već događa na domaćem kineskom tržištu, gdje se brojne marke električnih vozila bore za preživljavanje. Bidenova administracija očito pokušava zaštititi američke proizvođače automobila i njihove radnike od slične sudbine.