Rabljene baterije svojih auta Porsche je iskoristio za izgradnju skladišta energije
- Zelena industrija - 14.08.2024.
Porsche je u svojoj tvornici u Leipzigu naparavio ogromno skladište energije. Veličine je gotovo dva košarkaška igrališta, a sastoji se od 4400 rabljenih baterijskih modula iz električnih automobila Porsche Taycan. Baterije su preuzete iz predserijskih i testnih vozila koja su uništena i reciklirana nakon ispunjavanja svoje zadaće.
Konceptom “Second Life” Porsche demonstrira kako se rabljene visokonaponske baterije iz električnih vozila mogu dobro iskoristiti i tako sačuvati vrijedne resurse. Projektna ideja nastala je u jedinici za upravljanje okolišem i energijom proizvođača sportskih automobila iz njemačkog Stuttgarta.
Projekt pruža važne uvide u to kako opskrbiti automobilsku tvornicu energijom na inteligentan način i olakšava širenje prilagodljive električne mreže. “Naravno, riječ je o ekološkim aspektima i temeljnom pitanju opskrbe energijom. Ali također nam je bilo važno preuzeti pionirsku ulogu sa sustavom za pohranu,” rekao je Alwin Schmid, voditelj elektrotehnike u Porscheu, objašnjavajući ciljeve projekta.
Schmid je inicijator projekta koji se temeljio na studiji izvedivosti u suradnji sa Sveučilištem primijenjenih znanosti Zwickau. “U ovom modelu bez presedana uspjeli smo kombinirati niz različitih ciljeva, uključujući ograničenje vršnog opterećenja, optimizaciju vlastite potrošnje i istovremeno sudjelovanje na energetskom tržištu.” Ova svestranost u pogledu uporabe čini Porscheov pilot projekt jedinstvenim u području industrijskog skladištenja energije.
“Projekt je primjer kako možemo koristiti resurse na održiv način i kombinirati ovu predanost s poslovnom učinkovitošću,” rekao je Albrecht Reimold, član Izvršnog odbora za proizvodnju i logistiku u Porsche AG.
„Željeli smo stvoriti kapacitete za skladištenje električne energije za tvornicu u Leipzigu kako bismo lokaciju učinili još ekonomičnijom i povećali stupanj samodostatnosti. Stoga je bilo jedino logično koristiti baterije iz predserijskih vozila Taycan umjesto da ih recikliramo,” objasnio je Jonathan Dietrich, voditelj projekta za skladištenje baterija.
Tehničke specifikacije stacionarnog sustava za skladištenje baterija su impresivne: ukupni kapacitet je 5 megavata s energetskim sadržajem od 10 megavat-sati. Sustav za pohranu može raditi s do 20 posto preopterećenja na kratka razdoblja. Sastoji se od 4400 pojedinačnih baterijskih modula, podijeljenih u četiri spremnika baterija. Baterijski moduli koji su se koristili u napornom svakodnevnom radu testnih vozila ugrađeni su u sustav za pohranu energije bez ikakvih tehničkih promjena.Cijeli sustav, uključujući blokove baterija, dizajniran je za vijek trajanja duži od deset godina; pojedinačni baterijski moduli mogu se pojedinačno mijenjati ako je potrebno.
Električnu energiju za sustav skladištenja djelomično proizvode solarni sustavi tvorničke elektrane s vršnom snagom od 9,4 megavata. Kada se pojave vršna opterećenja, sustav za pohranu pomaže u njihovom smanjenju.