Konačno postaju povoljni: Ovaj električni auto košta samo 17.000 eura
- Aktualno - Zelena industrija - 26.08.2024.
Kineski proizvođač Dongfeng ima izuzetno atraktivan električni automobil s modelom Nammi Box, a on sada dolazi i u Europu. Isprva se lansira u Švicarskoj i Norveškoj, a mogao bi biti opasna konkurencija za Citroën e-C3, Daciu Spring i druge europske “jeftine električne automobile” koji uskoro dolaze. Izgled Nammi Boxa s prednje strane podsjeća na Smartov dizajnerski jezik. To je vjerojatno uglavnom zbog svjetlosnog potpisa na prednjoj strani i prilično čistog dizajna.
S duljinom od 403 cm, širinom od 181 cm i visinom od 157 cm, Nammi Box je samo mrvicu duži od novog e-C3. U prtljažnik stane od 326 do 945 litara, a i te su dimenzije na razini C3. Postoji samo jedna opcija pogona, motor od 95 KS koji pokreće prednje kotače. Najveća brzina je ograničena na 140 km/h, a dok Kini postoje dvije verzije baterije (31,5 kWh i 42,3 kWh), u Švicarskoj i Norveškoj nudi se samo jedna baterija, ona veća. Uz 42,3 kWh doseg prema WLTP-ubi trebao biti 310 kilometara.
U unutrašnjosti, osim upečatljivog dizajna u obliku saća, središnji zaslon privlači pažnju sa svojom dijagonalom od 12 inča. Nammi Box se već može naručiti u Švicarskoj. Cijene počinju od 21.990 švicarskih franaka, što je protuvrijednost od oko 23.100 eura. U Norveškoj bi se automobil mogao koštati i manje. Prema norveškom udruženju električnih automobila “Norsk Ebilforening”, Dongfeng želi na Nammi Box bude najjeftiniji električni automobil u Norveškoj. Cilj je osnovna cijena manja od 200.000 norveških kruna (oko 17.000 eura).
Da se automobil nudi i kod nas po ovoj cijeni, nema sumnje da bi imao vrlo solidnu prodaju. I bez poticaja bi bio jedan od najjeftinijih automobila na tržištu, a uz poticaje bi koštao samo 10.000 eura što je iznos za koji odavno u Hrvatskoj ne možete kupiti neki novi automobil. Ne zna se kakvi su planovi Dongfenga za širenje Nammi Boxa na ostala europska tržišta, a pretpostavlja se da bi ih u tome kočile i EU carine koje bi mogle dosta podiči cijenu za ovaj auto. Zbog toga očito, za sada, odlučili pokušati u dvije države koje nisu članice EU-a, a imaju vrlo snažna tržišta za električne aute.