Kinezi razvili bateriju za aute koja će izdržati milijun kilometara i vrlo je sigurna

Kineski proizvođač automobila Geely je predstavio novu litij-željezo-fosfatnu bateriju za električna vozila, za koju tvrdi da će izdržati  milijun kilometara i trajati čak 50 godina. Također se puni brže, radi bolje u hladnim okruženjima i otpornija je na vartu i mehanička opterečenja.

Nova baterija short blade baterija, ima poboljšanu dijafragmu za poboljšanje gustoće energije i veću sigurnost. Koristi materijale za elektrode s više elemenata kako bi se značajno smanjila brzina interne kemijske reakcije, za što tvrtka tvrdi da je jedan od glavnih razloga zašto ova nova vrsta baterije može ponuditi produljeni vijek trajanja.

Kineski proizvođač automobila kaže da se baterija može puniti 3500 puta, što je ekvivalentno milijunu kilometara vožnje, a sve to uz “minimalni utjecaj na kapacitet baterije”. Ne samo da će produženi životni vijek pomoći vrijednosti rabljenih električnih vozila, već Geely kaže da će smanjiti emisije CO2 za više od 80.000 tona godišnje. Ćelija ima kapacitet od 192 Wh/kg i približno je 40 posto kraća od tradicionalne blade baterije.

Kinezi razvili bateriju za aute koja će izdržati milijun kilometara
Foto: Gelly

Testovi provedeni sa short blade i long blade baterijama  istog kapaciteta otkrivaju da short blade verzija puni brže. Dok je long blade bateriji trebalo 26 minuta da se napuni od 10 do 80 posto, novoj short blade bateriji trebalo je samo 17 minuta i 4 sekunde. Osim toga, kapacitet long blade baterije pao je na 78,96 posto na -30°C, dok je short blade baterija zadržala 90,54% svog kapaciteta u istim uvjetima.

Geely je posebno ponosan na to koliko je baterija sigurna. Ako se ćelija probuši, sloj aluminijske folije automatski će se spojiti s dijafragmom baterije kako bi se stvorio izolacijski sloj, sprječavajući kratke spojeve . Tijekom testiranja, baterija je probušena s osam čeličnih igala od 5 mm istovremeno i ostavljena da odstoji 1 sat “bez ikakvih štetnih učinaka”. Geely je također gađao bateriju metkom od 5,8 mm i baterija se nije zapalila.

Testiranje tu nije stalo. Nova baterija također je uronjena u morsku vodu, bačena u vatru, stavljena u ekstremno hladno okruženje, udarena sa strane, zgnječena s 26 tona i ostrugana. Geely kaže da su sve sigurnosne značajke omogućile da baterija prođe s najboljim ocjenama. Geely nije otkrio kada će početi proizvoditi električna vozila s ovim novim baterijama.