IEA poziva na šesterostruko povećanje globalnih kapaciteta pohrane energije
- Zelena industrija - 01.05.2024.
Upotreba baterija mora dovesti do šesterostrukog povećanja globalnog kapaciteta za pohranu energije kako bi se omogućilo svijetu da ispuni ciljeve do 2030., nakon što se njihova upotreba u energetskom sektoru više nego udvostručila prošle godine, tvrdi Međunarodna agencija za Energiju IEA u svojoj prvoj procjeni stanja u cijelom ekosustavu baterija. . U ovom scenariju, baterijski sustavi za pohranu energije zaslužni su za 90 posto povećanja, a pumpne rezerzibilne hidroelektrane za većinu ostatka.
U svom izvješću “Baterije i sigurne energetske tranzicije”, međunarodna nadzorna organizacija sa sjedištem u Parizu opisala je baterije kao ključne za postizanje klimatskih i energetskih ciljeva zacrtanih na klimatskoj konferenciji COP28 u Dubaiju. Rečeno je da je rast baterija nadmašio gotovo sve druge tehnologije čiste energije u 2023., potaknut padom troškova, inovacijama i podržavajućom industrijskom politikom.
Snažan rast dogodio se za projekte baterija na razini komunalnih poduzeća, baterija “iza brojila”, minimreža i solarnih kućnih sustava, dodajući ukupno 42 GW beterijskih kapaciteta za pohranu energije cijelom svijetu, što je više od 130 posto tijekom jedne godine. U međuvremenu, korištenje baterija za električna vozila poraslo je za 40 posto u 2023., s 14 milijuna novih električnih automobila.
Unatoč kontinuiranoj upotrebi litij-ionskih baterija u milijardama osobnih uređaja u svijetu, energetski sektor sada pokriva više od 90% godišnje potražnje za litij-ionskim baterijama, stoji u izvješću IEA-e.
U manje od 15 godina troškovi baterija pali su za više od 90 posto što je jedan od najbržih padova ikada viđenih u tehnologijama čiste energije. Unatoč tome, izvješće je pokazalo da se troškovi moraju dodatno smanjiti bez ugrožavanja kvalitete i tehnologije kako bi se broj baterija povećao na globalnoj razini.
Očekivanja su da bi daljnje inovacije u kemiji i proizvodnji baterija mogle smanjiti globalne prosječne troškove litij-ionskih baterija za dodatnih 40 posto od 2023. do 2030. i dovesti natrij-ionske baterije na tržište. IEA tvrdi da će natrij-ionske baterije činiti manje od 10% baterija za električna vozila do 2030. godine, ali će činiti sve veći udio stacionarnih baterija za pohranu, budući da su njihovi troškovi 30 posto niži od troškova litij-željeznog fosfata (LFP ) baterije.