Auto industrija: ‘Porez na CO2 iz goriva trebao bi se koristiti za održivu mobilnost ne na popunjavanje rupa u proračunu’

U bliskoj budućnosti, gorivo će se dodatno oporezivati ​​zbog europskih propisa o emisijama CO2. Prihodi od tog nameta trebali bi ići u održivu mobilnost, tvrde industrijska udruženja. Međutim, Vlade bi ih htjela iskoristiti za popunjavanje rupa u proračunu.

Činjenica da je na pomolu dodatni porez na CO2 nije novost. Prije nekoliko godina postalo je jasno da će EU za nekoliko godina uvesti dodatne poreze na CO2, što ćete primijetiti po povečanju cijena goriva na benzinskim postajama. Njima će se uskoro dodatno naplaćivati ​​emisija CO2 koju neizravno prouzrokuju prodajom goriva, što će nedvojbeno dovesti do poskupljenja goriva.

Benzin, benzinska postaja, gorivo
Foto: Canva

Prema analizi nizozemskog Sveučilišta Wageningen, cijena benzina mogla bi porasti za oko 11 centi po litri, a cijena dizela za oko 13 centi po litri. Nizozemske tvrtke i udruge De Bovag, ANWB, Natuur & Milieu, Rai Association i VNA, tvrde da su ovi dodatni prihodi u opasnosti da budu preusmjereni na pogrešno odredište.

EU je ovim prihodima namjeravao doprinijeti održivosti mobilnosti. Međutim, moge vlada ih navodno planiraju iskoristiti za popunjavanje proračunskih rupa. De Bovag piše da o tome treba voditi raspravu i da bi bila ‘propuštena prilika’ ako se novac ne vrati natrag u sektor. De Bovag i druge spomenute strane željele bi vidjeti da se novac koristi, na primjer, za subvencije za kupnju električnih vozila i izgradnju dobre infrastrukture za punjenje.