Vodik je energija budućnosti, no trenutačno ima ogromni problem
- Zelena industrija - 18.02.2025.
U 2024. u svijetu je otvoreno oko 125 novih punionica vodika. Od toga je 42 u Europi, oko 30 u Kini, 25 u Južnoj Koreji, 8 u Japanu i 13 u Sjevernoj Americi. Ovo je rezultat procjene H2stations.org koji javlja da 45 država sada ima infrastrukturu za punjenje vodikom koja je funkcionalna ili u izgradnji. Ali zabrinjavajuća činjenica je da je na kraju 2024. diljem svijeta postojalo samo 1160 funkcionalnih vodikovih punionica.
Njih 748 bilo je u Aziji, a Kina prednjači s 384 punionice vodika. U Južnoj Koreji radilo je 198 punionica, dok je u Japanu vodik bilo moguće točiti na 161 lokaciji. U čitavoj Europi krajem prošle godine postojale su samo 294 punionice, najviše njih u Njemačkoj, konkretno 113. Francuska je druga u Europi sa 65 punionica, a slijede je Nizozemska s 25 i Švicarska s 19.
Vodikova mreža u Sjevernoj Americi još je manje razvijena. U Kanadi, drugoj najvećoj državi na svijetu po površini, broj postaja za punjenje vodikom povećao se za četiri, na ukupno dvanaest prošle godine. U Sjedinjenim Američkim Državama otvoreno je devet novih punionica, ali ih je dvanaest zatvoreno, čime je broj smanjen na 89. Od toga je daleko najveći broj (74) bio u Kaliforniji.
Napori Hyundaija, Toyote i BMW-a da populariziraju vodik i automobile s gorivim ćelijama koji iz vodika proizvode električnu energiju za sada se čine "bitkom protiv vjetrenjača". Velika većina stručnjaka pretpostavlja da će baterijska električna mobilnost prevladati u osobnim automobilima, dok će vodik kao izvor energije vjerojatnije biti razmatran za zrakoplove ili, možda, kamione. Jedan od glavnih razloga za izostanak rasta popularnosti automobila pogonjenih na vodik su upravo postaje za punjenje vodikom kojih ima izrazito malo. Primjerice, hrvatska uopće nema komercijalnu punionicu vodikom.