Velika razlika među markama: Neke baterije hibrida traju znatno dulje od drugih
- Zelena industrija - 12.11.2025.
Njemački automobilski klub ADAC proveo je jedno od najvećih istraživanja o dugotrajnosti baterija u plug-in hibridima, analizirajući podatke s više od 28.000 vozila. Rezultati otkrivaju goleme razlike među proizvođačima: dok Mercedes-Benzovi plug-in modeli pokazuju iznimno sporu degradaciju kapaciteta, Mitsubishijevi sustavi gube kapacitet osjetno brže, ponekad i pri relativno maloj kilometraži.
Prema ADAC-u, prosječni Mercedes plug-in hibrid i nakon 200.000 kilometara zadržava gotovo 90 posto početnog kapaciteta baterije. Čak i način vožnje, odnosno koliko se često koristi električni način rada ima vrlo mali utjecaj na dugotrajnost. Slično vrijedi i za BMW, iako se kod njih degradacija odvija nešto brže, a razlike među vozačima su veće: oni koji su često vozili u električnom modu imali su oko 77 posto kapaciteta, dok su umjereni korisnici zadržali oko 85 posto.
Plug-in modeli Volva i Volkswagena pokazali su "normalan tempo starenja baterije", s više od 85 posto kapaciteta na 200.000 kilometara, što se smatra vrlo dobrim rezultatom. No situacija s Mitsubishijem bila je znatno lošija. Njihovi plug-in hibridni modeli, poput Outlandera, izgubili su i više od 20 posto kapaciteta već na 100.000 kilometara, a kod vozila koja su često vozila na struju i više od 30 posto na do 200.000 kilometara.

Slično lošim pokazao se i Ford, čiji su hibridi zabilježili osjetan pad kapaciteta već nakon 25.000 kilometara, iako zbog manjka podataka ADAC zasad ne izvodi konačne zaključke.
Istraživanje ističe da, baš kao i kod potpuno električnih vozila, na zdravlje baterije najviše utječu učestalo punjenje do 100 posto, pražnjenje ispod 20 posto i ekstremne temperature. Parkiranje na otvorenom ili dugotrajno nepunjenje također može znatno ubrzati degradaciju.
ADAC preporučuje kupcima rabljenih plug-in hibrida da prije kupnje uvijek zatraže provjeru zdravlja baterije. Kod 50.000 kilometara baterija bi trebala imati najmanje 92 posto kapaciteta, kod 100.000, 88 posto, a na 200.000 kilometara oko 80 posto.