U Hrvatskoj raste ukupna prodaja automobila, no udio električnih je vrlo malen

U Hrvatskoj je u prvih jedanaest mjeseci ove godine prodano 60.164 novih putničkih vozila što je 12,9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 53.282, dok je samo u studenome prodano 4.022 novih vozila, rast od 17,3 posto, podaci su Promocije plus. 

Najviše novih vozila prodala je Škoda, 8023, tako da taj proizvođač drži 13,3 posto udjela u ukupnoj prodaji. Drugi je Volkswagen s prodajom od 7050 novih auta i udjelom od 11,7 posto.

Treći je Renault s 4364 prodanih jedinica odnosno s udjelom od 7,2 posto u ukupnoj prodaji. Toyota je na četvrtom mjestu, Suzuki na petom. Toyota je pritom prodala 3963 novih vozila i drži udjel od 6,5 posto, Suzuki njih 3774 (udjel 6,2 posto).

Suzuki Vitara ujedno je bio najprodavaniji model u studenome. Vitara je prodano 189, a VW Golfova na drugom mjestu najprodavanijih 177. Na trećem je mjestu najprodavanijih modela VW T-Cross, kojih je prodano 159, dok četvrto mjesto drži Škoda Octavia sa 140 prodanih jedinica. Peta je Kia Stonic koju je u jedanaestom mjesecu ove godine odabralo 123 kupaca.

Zanimljivo je da je istovremeno, od modela koji su se tek nedavno pojavili kod nas, MG odabran i plaćen 121 put, Geely 68 puta, a Forthing 24.  

Benzinci i dalje dominiraju – od početka siječnja do kraja studenog prodan je 29.041 benzinac što je 48,3 posto od ukupne prodaje. Hibridi drže gotovo trećinu udjela sa 17.832 vozila odnosno 29,6 posto, dok su dizelaši na 17,1 posto udjela, tj. 10.259 prodanih jedinica. Električnih auta prodano je 1790 ili tri posto, a onih na plin 1242, odnosno 2,1 posto od ukupne prodaje.