Video: Tesla testira autonomne taksije u Teksasu. Prve vožnje su pokazale mnogo problema
- Zelena industrija - 25.06.2025.
Tesla je početkom lipnja provela ograničeno testiranje usluge autonomnog prijevoza putnika u američkom gradu Austinu. Iako je najavljeno da će vozila prometovati bez vozača, u praksi su testne vožnje provedene pod nadzorom. Riječ je o ranije najavljenoj inicijativi Elona Muska koji je tvrdio da će "Tesle u lipnju voziti bez ikoga unutra", no testiranje je pokazalo drugačiju sliku.
U vožnjama je sudjelovalo 10 do 20 vozila, uglavnom Model Y, a korisnici su bile isključivo odabrane osobe naklonjene Tesli, influenceri i investitori. Vožnja je naplaćivana po fiksnoj cijeni od 4,20 dolara. Svako vozilo imalo je Teslina zaposlenika s ulogom "sigurnosnog monitora", opremljenog s prekidačem za hitno zaustavljanje, dok je drugo sigurnosno vozilo pratilo taksi u vožnji.
Prema podacima koje navodi više izvora, izvršeno je približno 100 vožnji, prosječne duljine oko sedam kilometara. Sustav se u većini slučajeva ponašao korektno: vozila su sama odabirala trake, skretala ulijevo, reagirala u raskrižjima i u noćnim uvjetima pratila promet s razinom kontrole sličnom ljudskom vozaču. No, zabilježeni su i brojni problemi.
Tijekom vožnje novinara Roba Maurera iz Tesla Daily, vozilo je prilikom pokušaja skretanja ulijevo završilo preko dvostruke žute linije, nakon čega je nepredvidivo skretalo s jedne strane na drugu. Drugo vozilo, koje je dolazilo iza, pritom je čak zatrubilo. U drugom slučaju, tijekom vožnje influencera Sawyera Merritta, Tesla je vozila mnogo brže od dopuštenog: 65 km/h u zoni s ograničenjem od 48 km/h.
Osim tehničkih nedostataka, došlo je i do logističkih problema. Na početku testiranja, događaj je kasnio dva sata zbog nepoznatih poteškoća, a neki sudionici su morali samostalno pronaći svoja vozila jer sustav za preuzimanje nije radio kako je predviđeno.
Tesla planira proširiti testnu zonu koja je trenutno ograničena na dio južnog Austina. U idućoj fazi testiranja uključit će se i gradovi poput San Francisca, Los Angelesa i San Antonija. Dugoročni cilj, prema Muskovim izjavama, je uvesti stotine tisuća, pa i do milijun autonomnih Tesli do kraja 2026. godine. To uključuje i privatne vlasnike koji bi svoja vozila mogli pretvoriti u robotaksije putem aplikacije.
Nije poznato kada bi ovakva usluga mogla biti dostupna u Europi. Regulatorne prepreke mogle bi biti znatne, budući da Tesla koristi isključivo kamere bez radara i Lidara, čime nedostaje višeslojna sigurnosna redundancija koju mnoge europske agencije smatraju ključnom za autonomna vozila.