Stellantis razvija inovativnu bateriju s izmjeničnom strujom: Manje mase, više snage i brže punjenje
- Zelena industrija - 23.09.2025.
Stellantis je predstavio prototip električnog vozila s novom vrstom baterije pod nazivom IBIS, Intelligent Battery Integrated System. Riječ je o takozvanoj izmjeničnoj bateriji, razvijenoj u suradnji s francuskom tvrtkom Saft, članicom TotalEnergiesa. Za razliku od klasičnih baterija koje pohranjuju istosmjernu struju i zahtijevaju pretvaranje u izmjeničnu putem invertera, IBIS već na izlazu isporučuje izmjeničnu struju. Time nestaje potreba za zasebnim inverterom, ugrađenim punjačem za izmjeničnu struju te dodatnim DC-DC pretvaračem za napajanje elektronike vozila. Rezultat je ušteda prostora i mase, ali i učinkovitiji rad.
Stellantis navodi nekoliko ključnih prednosti sustava. Prije svega, vozila s IBIS baterijom imat će do 17 litara više prostora i bit će oko 40 kilograma lakša. Punjenje izmjeničnom strujom odvijat će se do 15 posto brže, dok bi ukupni gubici energije trebali biti smanjeni za 10 posto, što istodobno znači i do 10 posto nižu WLTP potrošnju. Zanimljivo je da sustav omogućuje i do 15 posto veću izlaznu snagu u odnosu na klasične baterije iste veličine, pa bi primjerice umjesto 150 kW moglo biti dostupno 172 kW. Osim toga, konstrukcija je jednostavnija za održavanje i pogodnija za reciklažu ili ponovnu upotrebu u takozvanim second-life primjenama.
Prototip je ugrađen u Peugeot E-3008, čime započinju prva testiranja na cestama. IBIS nije novost samo za automobile, već se koristi i u stacionarnim demonstratorima, a u budućnosti se može primijeniti i u vlakovima, zrakoplovstvu, brodarstvu ili podatkovnim centrima. Projekt je započeo prije šest godina, a u njegovom razvoju sudjeluje multidisciplinarni tim od 25 inženjera i znanstvenika iz nekoliko institucija, uključujući CNRS, Sorbonnu, pariško sveučilište Paris-Saclay i Institut Lafayette u Metzu.
Stellantis planira serijsku implementaciju IBIS tehnologije do kraja desetljeća, dakle između 2029. i 2030. godine.