Stellantis počinje testirati revolucionarne stolid state baterije u automobilima

Factorial, tvrtka koja radi na baterijama sljedeće generacije, udružila se s američkom markom Dodge kako bi ih testirala u stvarnom svijetu. Dodge je dio Stellanisa, jedne od najvećih automobilskih grupacija na svijetu u čijem su sastavu tvrtke Peugeot, Citroen; Fiat, Alfa Romeo, Jeep i mnogi drugi europski i američki proizvođači automobila.  Ako sve bude išlo po planu, Dodge bi mogao predstaviti vozila s ovom tehnologijom između 2028. i 2032. godine.

Dvije tvrtke surađuju od 2021., ali ovo je prvi put da će Dodge testirati prototipove na javnim cestama. Počevši od 2026., počet će s uvođenjem testne flote modela Dodge Charger  opremljenih Factorial-ovim solid state baterijama (baterije s čvrstim elektrolitom) kako bi se riješili nedostaci i podesili svi detalji.

„Ono što se dogodilo sa Stellantisom vrlo je važna prekretnica za validaciju performansi ćelija“, rekao je izvršni direktor Factoriala, Siyu Huang, za Autonews . "Ne radi se samo o većoj gustoći energije, već o životnom ciklusu i brzom punjenju." Potencijalne koristi su ključne za pokretanje tržišta električnih vozila.

Baterije u čvrstom stanju nude brže brzine punjenja i imaju veću gustoću energije. Baterije koje će Dodge testirati nude kapacitete od 375 vat-sati po kilogramu i mogu se napuniti od 15 do 90 posto za samo 18 minuta. Osim bržeg punjenja ove baterije u praksi donose i veće dosege u usporedbi s konvencionalnim baterijama. 

Factorial kaže da je također napredovao u tehnologiji solid state baterija za poboljšanje performansi tijekom hladnog vremena. Također, one su i sigurnije jer koriste čvrsti, nezapaljivi elektrolit. „Ne samo da možemo pružiti snažne performanse na sobnoj temperaturi, već i na temperaturama do -30 stupnjeva Celzija. To nismo mogli učiniti do prije nekoliko mjeseci“, rekao je Huang. 

Valja napomenuti da Factorial ne radi samo sa Stellantisom. Također je povezan s Kijom, Hyundaijem i Mercedes-Benzom. Mercedes također testira ove baterije na cesti od veljače ove godine .

Sigurno je da će svi proizvođači automobila imati koristi čim baterije u čvrstom stanju postanu standard. Dodatni doseg ili manja masa baterije i bolje brzine punjenja važne su karakteristike za električne automobile.