Rijeka Gateway za rad osigurao električnu energiju iz obnovljivih izvora
- Zelena industrija - 03.10.2024.
Ističu kako je Rijeka Gateway, kao najveći projekt u logističkom sektoru u Hrvatskoj, za rad kontejnerskog terminala osigurao električnu energiju iz obnovljivih izvora energije, što će smanjiti emisije CO2 i ostalih štetnih plinova za oko 60 posto u odnosu na klasične terminale.
„Rijeka Gateway terminal, investicija APM Terminalsa i ENNA grupe, bit će najmoderniji u Jadranskom moru, na kojem će većina opreme biti elektrificirana i većinski daljinski upravljana. Tijekom operativne faze terminal će izravno otvoriti 300 radnih mjesta za stručnjake različitih profila,“ navode.
Pojašnjavaju da je ugovor o korištenju obnovljivih izvora električne energije aktivan od početka radova i nastavit će se provoditi tijekom operativne faze terminala. Izvori obnovljive energije dolaze iz solara i vjetroelektrana, a ENNA Next, koja je i opskrbljivač električnom energijom, izdaje zelene certifikate kako bi osigurala da cjelovita opskrba dolazi iz obnovljivih izvora.
Član uprave tvrtke ENNA next Nenad Ukropina kazao je da veseli početak suradnje s Rijekom Gateway u opskrbi električnom energijom iz obnovljivih izvora. „Kao jedan od vodećih opskrbljivača energijom u Hrvatskoj, ENNA Next otkupljuje električnu energiju iz obnovljivih izvora više od 800 proizvođača iz Hrvatske i Njemačke. Uz standardne proizvode vezane uz električnu energiju i plin, posebnu pažnju poklanjamo izgradnji obnovljivih izvora energije kod naših kupaca”, izjavio je.
Generalni direktor Rijeka Gatewaya Peter Corfitsen rekao je da su pokrenuli niz inicijativa koje im daju za pravo da se mogu smatrati jednim od najodrživijih terminala u ovom dijelu svijeta.
"Jedna od njih je i korištenje obnovljivih izvora energije. Kao veliki potrošač električne energije, smatramo da je korištenje održivih izvora energije ključan korak u postizanju dugoročne održivosti terminala", istaknuo je.
Kako je priopćeno, terminal će biti opremljen visokoučinkovitim sustavom za upravljanje vodom i odvodnju, koji eliminira mogućnost onečišćenja mora. Svjetlosno zagađenje bit će također smanjeno, a za rasvjetu će se koristiti automatizirani sustavi rasvjete pa neaktivni dijelovi terminala neće biti osvijetljeni kada nisu u funkciji.
Bit će uvedeno više mjera kako bi se razina buke smanjila ispod dopuštenih granica, poput sustava za opskrbu brodova električnom energijom s kopna, koji smanjuju korištenje brodskih motora. Sve dizalice na terminalu koristit će „soft landing“ tehnologiju koja smanjuje buku utovara kontejnera, a na cijelom terminalu koristit će se novi oblici zvučnih signala koji klasično „pištanje“ mijenjaju s manje upadljivim bijelim šumom.
Rad Rijeka Gateway terminala na obnovljivoj energiji podržava ambiciju A.P. Moller – Maerska da do 2030. koristi 100 posto obnovljivu električnu energiju kako bi se smanjile emisije iz druge kategorije, naveli su.