Potrošači su "umorni" od održivosti, ali se usredotočuju na smanjenje otpada

Ponašanje potrošača ključna je komponenta britanskog puta prema održivosti, s 24,6 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u državi koje dolaze iz kućanstava kao rezultat djelovanja potrošača. Ove emisije prvenstveno nastaju zbog grijanja i putovanja, ali i načini na koje ljudi kupuju uvelike doprinose tome.

Prema Deloitteovom izvješću Sustainable Consumer, iako postoje dokazi o "zamoru od održivosti", svijest potrošača o problemima klimatskih promjena raste iz godine u godinu. U izvješću se navodi da jedan od tri potrošača kaže da je zabrinut zbog klimatskih promjena, a taj se broj povećava na jedan od dva među osobama u dobi od 18 do 34 godine. Uz to, svaki treći potrošač kaže da je spreman platiti više za održive proizvode i usluge, dok polovica kaže da to ne bi učinila. Ovo naglašava potrebu za financijskom dostupnošću održivih proizvoda i usluga, budući da interes postoji, a financijska situacija je prepreka tome.

Glavno opredjeljenje za održivost, koje je istaknulo 68 posto ispitanika u anketi, bilo je smanjenje upotrebe plastike za jednokratnu upotrebu. Međutim, nije bilo dokaza da su potrošači značajno napredovali u podržavanju ovog problema. Ipak, popravak i ponovna uporaba proizvoda se proširila. Potrošači su se nenamjerno prebacili na održivije kupovne navike zbog štedljivijeg ponašanja pri kupnji. Na primjer, 55 posto potrošača popravilo je neki predmet umjesto da kupi novi ili ekvivalentni predmet, 46 posto kupilo je rabljene predmete, a 42 posto platilo je više za dugotrajnije proizvode. Čak 75 posto potrošača spremno je razmotriti korištenje servisa za popravak, a dvije trećine prije kupnje uzima u obzir mogućnost popravka i trajnost proizvoda. To odražava prilagodbu stavova u korist cirkularnosti.

Potrošači vide tvrtke koje prodaju svoje proizvode i usluge kao odgovorne za njihov učinak, umjesto da vrše pritisak na sebe da promijene svoje navike kako bi bile održivije. Čak 45 posto ispitanika u anketi reklo je da se oslanja na tvrtke da ponude održive proizvode i usluge kao standard. To uključuje sheme povrata, popravka i prerade koje nude tvrtke uz svoje proizvode. 

Unatoč štedljivijim kupovnim navikama, svakodnevni obrasci ponašanja odražavaju zamor koji je istaknut u izvješću. Prema izvješću, u 2024. manje potrošača tvrdi da je ograničilo potrošnju vode, recikliralo ili kompostiralo kućni otpad, ograničilo upotrebu plastike za jednokratnu upotrebu i manje koristilo svoj automobil u usporedbi s rezultatima iz 2023. godine. Općenito govoreći, manje je potrošača ove godine poduzelo napore kako bi smanjili potrošnju energije kod kuće u odnosu na 2023. godinu.