Poraz za klimu: EU je proizvođačima auta dala dodatno vrijeme za smanjenje CO2 emisija

Proizvođačima automobila odobreno je dodatno vrijeme za ispunjavanje novih ciljeva EU o emisijama CO2 koji su trebali stupiti na snagu ove godine. Umjesto usklađivanja ili kažnjavanja od ove godine, automobilske tvrtke sada su dobile dvije dodatne godine za smanjenje prosječnih emisija CO2 svojih vozila. 

Europski parlament glasao je za prijedlog Europske komisije da se proizvođačima automobila omogući da ispune svoje ciljeve na temelju prosječnih emisija u razdoblju od 2025. do 2027., a ne samo tijekom 2025. godinu. Prijedlog je prošao s 458 glasova za, 101 protiv i 14 suzdržanih. To ne znači da su proizvođači dobili odgodu od dvije godine, već će se emisije početi računati od ove godine, no prosjek će biti određen na bazi tri godine, a ne samo jedne. Cilj je postići prosjek od maksimalno 93,6 grama CO2 po kilometru, što je praktično nemoguće samo uz pomoć motora s izgaranjem, pa će proizvođači morati prdavati više električnih i plug-in hibridnih vozila koja imaju male ili nikakve izravne CO2 emisije. 

Proizvođačima bi trebalo postati još teže od 2030. godine kada će EU nametnuti još stroži cilj emisija od samo 49,5 g/km, nakon čega slijedi ambiciozan plan od nula grama CO2 po kilometru od 2035. godine, što je zapravo u praksi zabrana automobila na fosilna goriva. Tehnički, benzinski i dizelski motori neće biti u potpunosti zabranjeni u novim autima jer će u teoriji moći koristiti sintetička goriva, ali takvih goriva još uvijek nema mnogo i vrlo su skupa. 

Proizvođači automobila ovom odgodom zasad izbjegavaju ogromne kazne. Po procjenama šefa Renaulta Luce de Mea, one su mogle doseći oko 15 milijardi eura za sve proizvođače ukupno samo ove godine. Volkswagen je procijenio da bi samo oni trebali platiti oko 1,5 milijardi Eura.