Njemačka željeznica uvodi “zelene” tračnice - čelik s 70 posto manjim emisijama
- Zelena industrija - 06.11.2025.
Njemačka željeznica Deutsche Bahn započinje prvi veliki projekt s "klimatski prijateljskim" čelikom, najavivši suradnju sa saarländskim proizvođačem Saarstahl. U sklopu pilot-projekta DB InfraGO naručila je tisuću tona takozvanih zelenih tračnica, koje će se ugraditi u mrežu u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji, Porajnju-Falačkoj i samom Saarlandu. Riječ je o prvom pokušaju da se tradicionalni čelik, proizveden u visokoj peći uz velike emisije CO₂, zamijeni ekološki prihvatljivijom alternativom.
Nove tračnice nastaju u francuskom postrojenju Saarstahl Ascoval, gdje se čelik proizvodi električnim lukom, topljenjem starih tračnica i metalnog otpada umjesto rude i ugljena. Na taj se način emisije stakleničkih plinova smanjuju i do 70 posto u usporedbi s konvencionalnom proizvodnjom. Iako iznos ugovora nije objavljen, obje strane tvrde da suradnja predstavlja važan korak prema održivom lancu opskrbe u željezničkoj industriji.
Pilot-projekt dolazi uoči "Stahlgipfela", sastanka na najvišoj razini koji u Berlinu okuplja predstavnike njemačke vlade i industrije čelika u potrazi za rješenjima za posrnuli sektor. Industrija čelika ključna je za ostvarenje klimatskih ciljeva, ali i pod velikim pritiskom zbog skupih energenata, slabije potražnje i sve većeg uvoza iz Kine.
.jpg)
Trenutačnih tisuću tona čelika, koliko DB naručuje, dovoljno je za oko 22 kilometra pruge, simboličan, ali važan početak. Saarlandska premijerka Anke Rehlinger, koja je godinama zagovarala takav projekt, istaknula je da Deutsche Bahn u budućnosti mora postati pokretač tržišta zelenog čelika: "Naš cilj je da nabava željeznice dugoročno zahtijeva čelik s niskim emisijama."
Čelnik DB InfraGO Philipp Nagl naglasio je da projekt povezuje klimatsku odgovornost s domaćom proizvodnjom: "Zajedno sa Saarstahlom pokazujemo da održiva gradnja i lokalna vrijednost mogu ići ruku pod ruku." Za Saarstahl je ovo već drugi veliki ugovor za zeleni čelik, početkom godine potpisali su s francuskim SNCF-om višemilijunski posao za isporuku sličnih tračnica.
Unatoč višoj cijeni, "zelene tračnice" predstavljaju važan iskorak za Deutsche Bahn, koja želi do kraja desetljeća znatno smanjiti svoj ugljični otisak.