Ne treba ih puniti: Kina pokreće novu revoluciju električnih automobila
- Zelena industrija - 27.12.2024.
Kineski proizvođača baterija CATL pojačava svoje napore oko ambicioznog projekta za zamjenu baterija električnih vozila koji bi zamijenio njihovo punjenje. Godine 2022. CATL je predstavio svoj brend Evogo koji obuhvaća modularne baterije i stanice za njihovu izmjenu. Sada je tvrtka predstavila sljedeću evoluciju ove inicijative s dvije nove modularne baterije— Choco-SEB #20 i Choco-SEB #25 —označavajući značajan korak naprijed u projektu zamjene baterija.
Osnivač i izvršni direktor CATL-a, Robin Zheng, je najavio hrabar plan širenja. Do kraja 2025. tvrtka namjerava izgraditi 1000 stanica za izmjenu baterija, a dugoročni cilj je dosezanje brojke od 30.000 stanica. U početnoj fazi CATL će sam graditi prve stanice.
Stanice za izmjenu su dizajnirane da budu visoko učinkovite, sposobne za pohranjivanje 14 do 30 baterija i obavljanje zamjene baterije u samo 110 sekundi. Ova tehnologija će se prilagoditi vozilima s međuosovinskim razmakom u rasponu od 2,55 do 3,1 metara, pokrivajući širok raspon električnih vozila.
"Zamjena baterija nije samo CATL-ova obveza već i zajednička odgovornost onih koji žele promicati održivi razvoj", izjavio je Zheng. Putem ekosustava Choco-Swap, CATL ima za cilj poticati suradnju i inovacije u cijeloj industriji. Tvrtka procjenjuje da će do 2030. zamjena baterija zadovoljiti jednu trećinu potrebe za energijom za električna vozila .
Kako bi osigurao široku primjenu, CATL je već najavio deset kompatibilnih modela vozila raznih proizvođača za Choco-SEB baterije i sustav zamjene. Usluga zamjene baterija već je ranije zaživjela u Kini gdje je krajem 2023. nekoliko proizvođača električnih vozila imalo više od 3500 stanica za zamjenu baterija. Na njima se u vozilima prazna baterija za nekoliko minuta zamijeni napunjenom što eliminira potrebu za dugim čekanjem kako bi se baterija napunila s pomoću punjača. Prazna baterija se zatim puni u stanici za zamjenu i kasnije ugrađuje u drugo vozilo. Zamjena baterija nije moguća ne svim električnim vozilima, već samo onima koja su unaprijed konstruirana kako bi mogla koristiti ovu tehnologiju.