Mogu li se električni auti zaista lako zapaliti? Evo što kažu brojke
- Zelena industrija - 05.08.2025.
Zastrašujuće snimke zapaljenih električnih automobila brzo postaju viralne, ali statistike hladno pokazuju: baterijski pogon ne znači veći rizik od požara. Podaci iz Poljske, zemlje s osam posto udjela električnih vozila, potvrđuju da su vatrene epizode gotovo isključivo rezervirane za klasične automobile.
U prvih šest mjeseci 2025. godine zabilježeno je 4.712 požara vozila, od čega se čak 4.636 odnosilo na automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Električnih automobila zapalilo se 23, a plug-in hibrida i hibrida 54. Dakle, manje od 0,5 posto svih požara bilo je povezano s električnim vozilima. Gledajući broj požara na 1.000 registriranih vozila, električni auti i benzinci izjednačeni su – 0,23 požara na 1.000 vozila. Hibridi su sigurniji s omjerom 0,04.
Još važnije – kad se električni automobil i zapali, baterija nije uvijek krivac. Poljska vatrogasna služba navodi da su uzroci najčešće mehanički kvarovi, vanjski izvor vatre ili nesreće. U samo polovici slučajeva do požara doista dolazi zbog zapaljenja baterije.
Slične trendove bilježe i druge zemlje. Švedska, primjerice, 2022. navodi da je u floti od 611.000 električnih auta došlo do samo 23 požara, dok je među 4,4 milijuna benzinaca zabilježeno njih 3.400. To je jasna disproporcija u korist električnih.
Međutim, jedan aspekt ipak zabrinjava. Kad se litij-ionska baterija zapali, gašenje nije nimalo jednostavno. Preporuka mnogih proizvođača je, potopiti cijeli automobil u vodu na nekoliko sati. No, ne raspolažu sve vatrogasne postrojbe takvom opremom.
Električni automobili, dakle, nisu tempirane vatrene bombe. Statistika ih svrstava rame uz rame s benzincima, a s obzirom na njihovu sve veću prisutnost na cestama, jasno je da će i njihovih požara biti sve više.