Lufthansa štedi gorivo za zrakoplove s novom tehnologijom

Lufthansa Technik i kemijska tvrtka BASF razvili su novu tehnologiju koja bi letenje trebala učiniti ekološki prihvatljivijim. Takozvana Aeroshark tehnologija temelji se na foliji koja je namijenjena smanjenju potrošnje goriva. Folija je izrađena na osnovi strukture kože morskog psa. Ova folija se nanosi na zrakoplove i smanjuje otpor zraka, što smanjuje potrošnju goriva. Ovo bi trebalo znatno smanjiti troškove i emisije CO2, tvrde iz Lufthanse. 

Folija Aeroshark sastoji se od sićušnih rebara koji se zovu riblets, a veličine su samo 50 mikrometara. Ona osiguravaju učinkovitije usmjeravanje protoka zraka oko zrakoplova. To znači da se po tipu zrakoplova može uštedjeti nekoliko tisuća litara kerozina. Velika prednost folija je što su izuzetno izdržljive i lako se nanose na površine raznih tipova zrakoplova.

Švicarski zračni prijevoznik Swiss bio je prvi putnički zračni prijevoznik koji je koristio Aeroshark. Godine 2022. tehnologija je primijenjena na Boeing 777. Riblet film nanesen je na ukupno 950 četvornih metara površine zrakoplova. Rezultat: Potrošnja goriva pala je za oko 1,1 posto, čime se godišnje uštedi više od 4.800 tona kerozina. Osim toga, izbjegnuto je 15.200 tona CO2 emisija - to odgovara emisiji 87 letova od Züricha do Mumbaija.

Lufthansa Cargo također je počela koristiti Aeroshark film na svom teretnom zrakoplovu Boeing 777 u veljači 2023. Ovdje također postoji jasan potencijal uštede: godišnje se može uštedjeti preko 4000 tona kerozina i gotovo 13000 tona CO2.

Lufthansa Technik već je najavila da će proširiti Aeroshark tehnologiju na druge tipove zrakoplova. Ova bi promjena trebala osigurati još veće uštede u budućnosti, kako u operativnim troškovima tako iu emisijama. Od zime 2024. Aeroshark će također biti predstavljen u Austrian Airlinesu, koji će četiri svoja Boeinga 777-200ER opremiti ovom tehnologijom. Očekuje se da će ove letjelice u četiri godine uštedjeti ukupno 2650 tona goriva i više od 8300 tona CO2.

Francesco Sciortino, glavni operativni direktor Austrian Airlinesa, naglasio je: „Svaka ušteda, koliko god mala bila, dugoročno doprinosi smanjenju naših emisija.” To pokazuje da tehnologija, koja na prvi pogled obećava male dobitke u učinkovitosti, ima velike dugoročni učinak, posebno na dugim letovima koji koriste puno kerozina.

Ukupno 17 zrakoplova Lufthansa Grupe već je opremljeno Aerosharkom, uključujući Boeing 747-400 i 777-300ER iz SWISS-a, kao i četiri teretna aviona Boeing 777 iz Lufthansa Carga. Prema tvrtki, broj ovih modificiranih zrakoplova nastavit će se povećavati.