Spora elektrifikacija: SAD je prestigao Europu po prodaji električnih vozila
- Zelena industrija - 29.10.2024.
Amerikanci kupuju više električnih vozila od kupaca u Europi, koja je tijekom godina bila prijateljskija prema električnim vozilima, ali je sada naišla na probleme. Ipak, na neki način, ovo je povratak prirodnom poretku. Tržište SAD-a prošle je godine imalo oko 3 milijuna više prodanih auta svih vrsta što znaći da je njihovo tržište znatno veće. To što su SAD tako dugo zaostajale za Europom u prodaji električnih vozila bio je znak većeg otpora potrošača na novu tehnologiju u SAD-u.
Proizvođači automobila u SAD-u prodali su rekordnih 344.000 električnih automobila u trećem tromjesečju, prema analitičkoj tvrtki New AutoMotive .Cox Automotive je procijenio 346.309 prodanih električnih vozila u državi između početka srpnja i kraja rujna.
Prodaja električnih vozila raste i u Europi, no taj tempo usporava. Belgija, Danska, Italija, Norveška i Portugal zabilježile su rast od 30 posto u odnosu na prošlu godinu u rujnu, a Mađarska, Nizozemska i Španjolska bilježe rast od preko 50 posto. Ali Njemačka, najveće europsko tržište automobila, bilježi znatan pad. Registracije električnih vozila u toj državi pale su za 28,6 posto u rujnu, prema Europskom udruženju proizvođača automobila ACEA.
Njemački proizvođači automobila poput Mercedes-Benza i Volkswagena zvone na uzbunu. Mercedes-Benz je u trećem tromjesečju zabilježio pad prodaje električnih vozila od 31 posto, a Volkswagen se također bori budući da razmatra povijesno zatvaranje tvornica zbog sve manje potražnje za njegovim električnim vozilima i smanjenja troškova. Međutim, BMW i Volvo su svijetle točke , dok Tesla i dalje dominira tržištem EU, s modelom Y koji se procjenjuje kao najprodavanije električno vozilo na kontinentu u rujnu .
U izvješću se dodaje da će prodaja električnih vozila nastaviti rasti u Europi, ali će stopa rasta ovisiti o tome kako će proizvođači automobila poput Stellantisa, Volkswagena i Mercedes-Benza rješavati svoje probleme i kako se regulatorni okvir oblikuje dok neki od najvećih europskih zakonodavaca i proizvođača pokušavaju osporiti zabranu automobila na fosilna goriva od 2035. godine.