Končar otkrio svoj baterijski vlak. Juri 120 na sat, košta 6 milijuna eura i vozit će u Hrvatskoj

Končar je na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije, InnoTransu u Berlinu, po prvi put u povijesti predstavio čak dva svoja vlaka. Riječ je o baterijskom i mjernom vlaku, najnovijim primjerima inovativnosti, znanja i kompetencija domaćih stručnjaka koji ujedno predstavljaju najsloženiji visokotehnološki proizvod hrvatske industrije, navode iz kompanije.

Sajam ove godine na 200.000 m2 izložbenog prostora u 42 izlagačke hale te na 3.500 metara tračnica okuplja više od 2.900 izlagača iz 59 zemalja.

Vodeći svjetski sajam usmjeren na željezničku tehnologiju i infrastrukturu, javni prijevoz, interijere te izgradnju tunela pruža impresivan pregled najnovijih trendova i tehnologija u području urbane mobilnosti, koji najvećim dijelom imaju za cilj odgovoriti upravo na suvremene izazove zelene energetske tranzicije.

Kao odgovor na rastuću potrebu za elektrifikacijom javnog prijevoza i stvaranjem održivije urbane mobilnosti, KONČAR je u sklopu vanjskog izložbenog prostora premijerno predstavio svoj najnoviji baterijski motorni vlak (BMV), u sklopu kojeg je jučer nakon svečanog otvaranja sajma, održao i posebnu prezentaciju za stručnu javnost.

Uz ovu tehnološku atrakciju koju je KONČAR proizveo među prvima u Europi, na vanjskim se prostorima istaknuo i mjerni vlak koji je također na InnoTrans stigao ravno iz pogona KONČAR – Električnih vozila, a po svom će povratku u Hrvatsku značajno doprinijeti operativnim mogućnostima domaćeg kupca, HŽ Infrastrukture.

„Veliko nam je zadovoljstvo svjetskoj javnosti predstaviti svoje najnovije tehnološke iskorake koji će zasigurno uvelike oblikovati budućnost transportne industrije u Hrvatskoj, a nadamo se i šire. Navedeni iskoraci prije svega su rezultat samostalnog razvoja te predanog rada naših stručnjaka. Posebno smo ponosni na naš Baterijski motorni vlak (BMV), koji u ovoj konkretnoj industriji zasigurno pripada vrlo uskom krugu suvremenih tračničkih rješenja i koji odražava bogato iskustvo Grupe KONČAR u razvoju vlastitih visokotehnoloških proizvoda, posebice u segmentu urbane mobilnosti. Ovakvi vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga, a u pokretu će ih držati pogonske baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje, pri čemu je važno istaknuti da smo itekako vodili računa i o pratećoj infrastrukturi koja se također proizvodi upravo u KONČARU“, ističe Josip Ninić, predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila.  

KONČAREVI baterijski vlakovi, poput primjerka izloženog na sajmu InnoTrans, namijenjeni su širini kolosijeka od 1.435 mm i najvećoj dopuštenoj brzini od 120 km/h, a odlikuje ih dvodijelna kompozicija koja sadrži 102 sjedeća mjesta te ukupni kapacitet za 216 putnika.

Pogonske baterije smještene su na krovu vozila, rađene su na bazi litijske NMC tehnologije i kapaciteta su energije od 736 kWh. Budući da sigurnost vozila za KONČAR oduvijek predstavlja najviši prioritet, velika pozornost posvećena je odabiru baterijskih paketa, koji ispunjavaju najstrože europske zahtjeve na litijske baterije.

Reprezentativan primjer tehnoloških mogućnosti KONČARA svakako je i izloženi mjerni vlak, samohodno vozilo dizajnirano za praćenje, mjerenje i bilježenje stanja pruga s visokom preciznošću.

Izrađeno na dokazanoj platformi KONČAREVIH postojećih električnih i dizel-električnih vlakova, ovo visokopodno tračničko vozilo pogonjeno je dizelskim motorom i može dosegnuti brzinu do 140 km/h na elektrificiranim i neelektrificiranim prugama.

„Oba izložena vlaka odražavaju zavidnu razinu znanja, inovativnosti, tehnološke naprednosti i kompetencija domaćih stručnjaka i hrvatske industrije, čime našu zemlju stavljamo uz bok s puno većim i prepoznatijim europskim proizvođačima u industriji. Osim jačanja nacionalne prepoznatljivosti i konkurentnosti, od velike nam je važnosti i dugoročni učinak koji ostvarujemo postavljanjem ovakvih tehnoloških trendova. Neprekidnim razvojem proizvoda i rješenja u tračničkom segmentu, poput električnih tramvaja te hibridnih i baterijskih vlakova, kao i pripadajućih punionica te infrastrukture, gradimo budućnost javnog prijevoza koja će biti održivija, zelenija, sigurnija, udobnija i sveobuhvatno kvalitetnija. Zahvalni smo našem dugogodišnjem partneru, HŽ Putničkom prijevozu, na besprijekornoj dugogodišnjoj suradnji u sklopu koje ćemo uskoro isporučiti upravo nove baterijske vlakove, poput ovog izloženog na InnoTransu. Njihovo prepoznavanje KONČARA kao inovativnog partnera za napredna rješenja u zelenoj tranziciji posebno nam je važno kako bismo na domaćim referencama gradili uspješan nastup na cjelokupnom tržištu EU-a“, istaknuo je mr. sc. Gordan Kolak, predsjednik Uprave KONČARA.

- Ovo je desetljeće ulaganja u željezničku infrastrukturu. Trenutno se rade 42 projekta na željezničkoj infrastrukturi. Baterijski vlak može sve što mogu i drugi vlakovi, s time da uopće ne zagađuje okoliš. Na našim ga prugama možemo očekivati sljedeće godine u proljeće - rekao je za RTL Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture.

Cijena vlaka inače je oko 6 milijuna eura, a jedan od planova je da putovanje do Splita traje kraće od pet i pol sati.