Kinezi uvode strože propise da smanje rizik od požara električnih automobila
- Aktualno - 16.04.2025.
Kina je postrožila propise o električnim vozilima, odredivši norme za sigurnost baterija kako bi ublažila rizike od požara i eksplozija.
Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije objavilo je u ponedjeljak niz tehničkih normi za baterije za električna i hibridna vozila koji čine više od polovine prodaje u Kini.
Norme predviđaju strože obavezne testove na kojima će kompanije morati dokazati da se njihove baterije neće zapaliti ni eksplodirati u određenom vremenskom razdoblju.
Peking time želi ublažiti rizik koji donosi 'kratki spoj' u baterijama u slučaju mehaničkog oštećenja, pregrijavanja ili prekomjernog punjenja. U takvim uvjetima 'normalne' elektrokemijske reakcije u 'oštećenoj' baterijskoj ćeliji zamjenjuju kemijske koje stvaraju visoke temperature i toksične plinove, šireći se i na okolne ćelije.
Rezultat je požar koji je teško ugasiti.
Kineski regulatori odobrili su norme u ožujku, a primjenjivat će se od srpnja iduće godine i zamijeniti inačicu iz 2020. koja propisuje petominutno upozorenje u slučaju rizika od požara u električnom vozilu.
Nove norme određuju i nove testove za slučajeve sudara i za brzo punjenje baterija.
Prodaja električnih vozila na baterije i hibrida u Kini pretekla je prošle godine prodaju vozila na fosilna goriva, premašivši cilj Pekinga iz 2015. prema kojem je njezin udio u 2025. trebao iznositi 20 posto. U 2020. Peking je podigao zacrtani udio na nešto više od 50 posto, osiguravši kompanijama i niz poticaja.
U lipnju prošle godine kineska nacionalna televizija emitirala je prilog u kojem se tvrdi da je vjerojatnost požara u električnim vozilima i hibridima manja od vjerojatnosti požara u automobilima na fosilna goriva, usprkos mnoštvu objava na društvenim mrežama da su požari u električnim vozilima česta pojava. Ti navodi nisu potvrđeni, navela je tada kineska televizija.
U ožujku je jedan Xiaomijev automobil, uz uključen napredni sustav za pomoć u vožnji, udario u stup brzinom od 97 kilometara na sat udario i zapalio se. Ta je fatalna nesreća pokrenula žustre rasprave o sigurnosti električnih vozila u Kini.
Državni mediji otada upozoravaju proizvođače da ne preuveličavaju mogućnosti pametnih sustava za vožnju, napominje Reuters.