Kineski Chery odgađa početak proizvodnje električnih vozila u Španjolskoj

Kineski proizvođač električnih automobila Chery odgodit će početak proizvodnje vozila u Španjolskoj za gotovo godinu dana, rekao je u četvrtak izvršni direktor Cheryjevog španjolskog partnera Ebra.

U rujnu Ebro je bio izvijestio da će Chery iz komercijalnih razloga odgoditi početak proizvodnje u prvoj europskoj tvornici u Barceloni s kraja ove do iduće godine, ne navodeći precizan datum.

Među razlozima španjolski partner kineske tvrtke naveo je i carine Europske unije na električna vozila kineske proizvodnje, ali izvršni direktor Pedro Calef rekao je da one ne bi trebale utjecati na zajedničku tvrtku jer će proizvodnja biti locirana u Europi.

Španjolska je u listopadu bila suzdržana na glasanju u EU o dodatnim kompenzacijskim carinama na električna vozila proizvedena u Kini.

U četvrtak šef Ebra rekao je da je početak proizvodnje pomaknut za četvrto tromjesečje iduće godine.

"Projekt nije otkazan, samo su neki elementi prilagođeni", rekao je Calef. "Imamo razloga vjerovati da će naš odnos (sa Cheryjem) godinama biti solidan", dodao je.

Chery bi u u Barceloni trebao krenuti s proizvodnjom sportskog terenca Omode 5. 

Reuters napominje da nije uspio odmah kontaktirati Chery jer je radno vrijeme u Kini završilo.

U travnju zajednička kompanija Cheryja i Ebra objavila je da do 2029. godine planira proizvoditi do 150.000 vozila godišnje i da će tvornica u Barceloni spadati među Cheryjeve glavne izvozne pogone. 

Do 2021. tvornicu je koristio japanski proizvođač automobila Nissan, a prije toga Ebro.

Nova kompanija zaposlit će do 1.250 nekadašnjih Nissanovih radnika, rekao je Reutersu predsjedatelj uprave Ebra Rafael Ruiz.

Ebro je obustavio prodaju 1987. godine i u međuvremenu je promijenio brend i krajem godine proizvest će prvi sportski terenac, u benzinskoj i plug-in hibridnoj verziji.

Do kraja godine španjolska kompanija namjerava početi proizvoditi i drugi model sportskog terenca, a odgoda proizvodnje tvrtke koju su osnovali sa Cheryjem omogućit će im i da pomaknu početak proizvodnje trećeg modela s kraja na sredinu iduće godine.

U 2025. godini planiraju prema riječima izvršnog direktora proizvesti između 20.000 i 30.000 vozila koja bi se u početnoj fazi trebala prodavati u prvom redu u Španjolskoj i u Andori. Cijena će biti konkurentna, istaknuo je Caleb, ne navodeći pojedinosti.

Ebro sada u idućoj godini očekuje prihod od oko 330 milijuna eura i od 1,1 milijardu eura u 2027.