Huaweijevo čudo od baterije: 3.000 kilometara dosega i punjenje za 5 minuta?

Iz Kine dolazi vijest koja zvuči kao znanstvena fantastika, ali nosi potpis tehnološkog diva Huaweija. Tvrtka koja je donedavno bila sinonim za pametne telefone, sada ozbiljno zalazi u područje baterijskih inovacija, i to s tvrdnjama koje su dosad bile nezamislive čak i u najambicioznijim laboratorijima: baterija za automobile s dosegom od 3000 kilometara i punjenjem za svega pet minuta. Riječ je o patentu za sulfidnu solid-state bateriju, koji je nedavno prijavljen u Kini i izazvao buru reakcija u automobilskoj industriji.

U srcu ove tehnologije nalazi se energijska gustoća između 400 i 500 Wh/kg, što je dvostruko, pa i trostruko više od današnjih litij-ionskih baterija. Baterija ne bi donijela veći doseg, već i veću sigurnost, stabilniju kemiju i duži životni vijek, što su sve elementi koji trenutačno ograničavaju električnu mobilnost. Ukratko, Huawei tvrdi da ima rješenje koje bi moglo preokrenuti pravila igre.

Ipak, važno je naglasiti da se radi o teorijskim podacima. Ovakve brojke, koliko god impresivne bile, trenutačno ne podržava ni postojeća infrastruktura, ni električni automobili u proizvodnji. Punjači u vozilima, kao i sama mreža brzih punionica, nisu još ni približno spremni za apsorpciju tolikih količina energije u tako kratkom vremenu.

Unatoč tome, vijest se brzo proširila i izvan granica Kine, pokrećući novu lavinu pitanja: je li ovo početak kraja klasičnih litij-ionskih baterija? I hoće li kineski proizvođači i ovdje odigrati ključnu ulogu u tehnološkoj tranziciji?

Huawei nije usamljen u ovoj utrci. Xiaomi, još jedan kineski div, nedavno je otkrio da razvija slične baterije, također bazirane na solid-state tehnologiji, s najavljenim dosegom od 1200 kilometara i mogućnošću punjenja za 10 minuta. U međuvremenu, CATL, trenutačno najveći svjetski proizvođač baterija, cilja na 2027. kao godinu kada će njihove solid-state baterije biti spremne za masovno tržište.