Ekološki najosvješteniji nogometni klub na svijetu
- Ekologija - 02.01.2025.
Nottingham Forest bio je prvak Europe 1980. i 1981, godine, opčinio je sav nogometni svijet i svratio pozornost na davnu priču o Robinu Hoodu, zaštitniku siromašnih i pljačkašu bogatih. Jer, Robin Hood krio se baš u Nottinghamskoj šumi.
Danas za ovaj klub iz središnje Engleske kažu da je ekološki najosviješteniji na svijetu. U vremenima početaka borbe za naš planet u Nottingham Forestu prvi su krenuli s akcijama podizanja svijesti – kako zaštititi okoliš u kojem živimo.
Kroz svaku akciju koju su pokretali unosili su ideje kako uštediti energiju, smanjiti zagađenje, prosvijetliti građane po tom pitanju, ali i uistinu činiti stvari koje će statistički potvrđivati što su sve pripomogli u očuvanju prirode koja nam jamči život.
Ima danas na stotine klubova koji se trude biti ekološki osviješteni i proaktivni pa zvati Nottingham Forest najosviještenijim možda je malo i pretjerano. A možda i nije. To ćete prosuditi sami.
U klubu su izmislili sjajan slogan: ”Nema nogometa na mrtvom planetu”. I pod tom egidom čine mnogo, osjeća se da u Nottingham Forestu žele biti primjer entuzijazma u ekološkoj zaštiti okoliša u kojem živimo i radimo.
Najsvježija akcija baš je fascinantna. Nottingham Forest otvorio je novu ”Fan Zonu” bez ugljika, izgrađenu u suradnji s klupskim partnerom za održivost, dobavljačem energije E.ON. I pravo malo je – tehničko čudo. Svojevrsna dvorana s otvorenom jednom stranom ima fleksibilni solarni krov nad glavnom pozornicom, gdje je postavljen divovski ekran. I može primiti čak tisuću navijača.
Solarna energija najbrže je rastuće rješenje za obnovljivu energiju u cijelom svijetu. Ovo što je učinio Nottingham Forest fantastičan je primjer proizvodnje obnovljive tehnologije koja iskorištava snagu sunca za proizvodnju električne energije.
Ne samo to, cijeli ovaj projekt dodatno naglašava snagu sunčeve energije, podsjećajući navijače i obožavatelje kluba da bi mogli razmisliti o integraciji solarnih panela u svoje domova. ”Ako može klub kojeg volimo – možemo i mi”! U Nottingham Forestu žele da i navijači počnu tako razmišljati.
Očekuje se da će područje generirati i skladištiti otprilike 12.000 kWh energije godišnje, što je više nego što je objektu potrebno za rad.
Scott Somerville, direktor marketinga u E.ON UK rekao je: “Ovo je tako briljantan primjer kako održivi izbori mogu dodatno unaprijediti način na koji navijači prvenstveno razmišljaju već u klubu, a potom istinu o stanju planeta šire u javnost.
Predsjednik Nottingham Foresta Tom Cartledge dodao je: “Razvoj Zone za navijače samo je prvi od mnogih projekata koje planiramo ostvariti u nadolazećim mjesecima dok pomažemo ostvariti njegovu viziju istinski usmjerenu na navijače i održivu budućnost našeg kluba, zemlje i i cijelog svijeta”.
Jasno je kao dan, nogomet s obzirom na svoj doseg, mora preuzeti dio odgovornosti za rješavanje klimatske krize, umjesto da ljudi koji vode nogomet jednostavno gledaju na drugu stranu ili, u najboljem slučaju, naprave poneku sitnicu.
Primjerice, kada kažu da su ”postavili stalak za bicikle kako bi navijači mogli parkirati svoja dvonožna vozila”. Tvrdeći pritom da se bave zaštitom prirode. I tu prestaju s djelovanjem.
Nogomet može bolje, to je nesumnjivo.