Budućnost prijevoza putnika: Ovaj električni autobus ima ogromnu bateriju i velik doseg
- Zelena industrija - 16.05.2025.
Njemački MAN, poznati proizvođač kamiona i autobusa i član Volkswagen grupe, radi na razvoju potpuno električnog autobusa koji bi mogao u potpunosti zamijeniti autobuse s dizelskim motorima. Luksuzni autobus nazvan MAN Lion's Coach E, imat će ogroman paket baterija i procijenjeni domet vožnje do 650 kilometara s punom baterijom što bi trebalo biti dovoljno za velik dio dionica.
Vozilo još nije sasvim spremno za premijeru, a na fotografijama je prikazan prototip. MAN navodi da će svoj novi električni autobus predstaviti u listopadu, dok bi proizvodnja trebala početi sljedeće godine u tvornici u Ankari u Turskoj. Međutim, postoji nekoliko stvari koje već znamo o nadolazećem autobusu s nultom emisijom.
MAN je izjavio da će elegantni autobus napajati baterijski paket kapaciteta od 356 do 536 kilovat-sati, dok ga koeficijent otpora zraka od 0,31 stavlja u rang s kompaktnim SUV automobilima. Prva serijska verzija Lion's Coacha E bit će troosovinski autobus s maksimalnom bruto masom od 27,3 tone. S duljinom od 19,3 metra, imat će mjesta za do 61 putnika i njihovu prtljagu.
Punjenje baterije kapaciteta većeg od pola megavat-sata može potrajati, ali MAN tvrdi da maksimalna snaga od 375 kW, u kombinaciji s obveznim razdobljima odmora vozača, čini autobus idealnim za prijevoz putnika, poslovni prijevoz i gradska putovanja.
Tvrtka nije rekla koliko bi vremena bilo potrebno za potpuno punjenje eCoacha, ali pri teoretskoj ulaznoj snazi od 375 kW, za paket od 356 kWh bio bi potreban otprilike jedan sat, a za veći paket od 536 kWh gotovo dva sata. Međutim, ne zaboravimo da krivulja punjenja električnog vozila nije ravna, pa su ovo samo optimistične procjene.
Nakon što prva verzija Lion's Coacha E stigne na ulice sljedeće godine kao dio prve flote, MAN će početi prodavati i druge varijante električnog autobusa.
Ovo je MAN-ov prvi električni autobus, ali nije i prvo električno vozilo. Njemački proizvođač kamiona i autobusa od 2019. prodaje električni autobus za gradsku i međugradsku upotrebu, a ponuda je u međuvremenu proširena i na nekoliko komercijalnih kamiona i kombija na baterije.