Budućnost prijevoza putnika: Ovaj električni autobus ima ogromnu bateriju i velik doseg

Njemački MAN, poznati proizvođač kamiona i autobusa i član Volkswagen grupe, radi na razvoju potpuno električnog autobusa koji bi mogao u potpunosti zamijeniti autobuse s dizelskim motorima. Luksuzni autobus nazvan MAN Lion's Coach E, imat će ogroman paket baterija i procijenjeni domet vožnje do 650 kilometara s punom baterijom što bi trebalo biti dovoljno za velik dio dionica. 

Vozilo još nije sasvim spremno za premijeru, a na fotografijama je prikazan prototip. MAN navodi da će svoj novi električni autobus predstaviti u listopadu, dok bi proizvodnja trebala početi sljedeće godine u tvornici u Ankari u Turskoj. Međutim, postoji nekoliko stvari koje već znamo o nadolazećem autobusu s nultom emisijom.

MAN je izjavio da će elegantni autobus napajati baterijski paket kapaciteta od 356 do 536 kilovat-sati, dok ga koeficijent otpora zraka od 0,31 stavlja u rang s kompaktnim SUV automobilima. Prva serijska verzija Lion's Coacha E bit će troosovinski autobus s maksimalnom bruto masom od 27,3 tone. S duljinom od 19,3 metra, imat će mjesta za do 61 putnika i njihovu prtljagu.

Punjenje baterije kapaciteta većeg od pola megavat-sata može potrajati, ali MAN tvrdi da maksimalna snaga od 375 kW, u kombinaciji s obveznim razdobljima odmora vozača, čini autobus idealnim za prijevoz putnika, poslovni prijevoz i gradska putovanja.

Tvrtka nije rekla koliko bi vremena bilo potrebno za potpuno punjenje eCoacha, ali pri teoretskoj ulaznoj snazi ​​od 375 kW, za paket od 356 kWh bio bi potreban otprilike jedan sat, a za veći paket od 536 kWh gotovo dva sata. Međutim, ne zaboravimo da krivulja punjenja električnog vozila nije ravna, pa su ovo samo optimistične procjene.

Nakon što prva verzija Lion's Coacha E stigne na ulice sljedeće godine kao dio prve flote, MAN će početi prodavati i druge varijante električnog autobusa.

Ovo je MAN-ov prvi električni autobus, ali nije i prvo električno vozilo. Njemački proizvođač kamiona i autobusa od 2019. prodaje električni autobus za gradsku i međugradsku upotrebu, a ponuda je u međuvremenu proširena i na nekoliko komercijalnih kamiona i kombija na baterije.