Baterije za električna vozila mogu izdržati životni vijek vozila uz minimalnu degradaciju, otkriva studija

"Baterije u najnovijim modelima električnih vozila će trajati duže od uporabnog vijeka cijelog vozila i vjerojatno ih neće trebati mijenjati." To je ono što je David Savage, potpredsjednik Geotaba za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku rekao u najnovijoj studiji tvrtke koja je promatrala kako se baterije za EV s vremenom degradiraju.

Geotab je kanadska tvrtka za upravljanje voznim parkom koja, između ostalog, analizira telematske podatke iz električnih vozila. U 2019. tvrtka je izvijestila da se baterije električnih vozila svake godine u prosjeku degradiraju za 2,3 posto. Sada, međutim, postoji nova studija koja pokazuje da su stvari još bolje.

Nakon pregleda stanja baterija gotovo 5000 flota i privatnih električnih vozila koja predstavljaju gotovo 1,5 milijuna dana telematskih podataka, Geotab je otkrio da je prosječna godišnja stopa degradacije baterija modernih električnih vozila samo 1,8 posto. To je 22 posto bolje nego prije pet godina i, što je utješnije, vozila s najboljim performansama imaju stopu degradacije baterije od samo 1 posto godišnje.

“Još uvijek vidimo da se pouzdanost baterija koristi kao argument protiv električnih vozila. Nadamo se da će podaci poput naših konačno razriješiti ove mitove,” rekao je Savage. “Činjenica je da pad zdravlja baterije od 1,8 posto vjerojatno neće imati značajan utjecaj na dnevne potrebe većine vozača, a ta će se brojka samo još više smanjivati ​​s novim modelima električnih vozila i poboljšanom tehnologijom baterija. Ljudi bi trebali biti uvjereni da su mnoga trenutna električna vozila prikladna i isplativa za zamjenu niza lakih, srednjih i teških vozila s unutarnjim izgaranjem.”

Godišnja stopa degradacije od 1,8 posto znači da bi za 20 godina baterija EV-a teoretski još uvijek imala 64 psoto kapaciteta. Drugim riječima, jauto bi oš uvijek teoretski mogao postići 64% svog izvornog dometa. 

Štoviše, Geotab je naglasio da često korištena električna vozila ne pokazuju povećane stope degradacije baterije. A ono što je jednako zanimljivo jest da je brzina kojom se baterije modernih električnih vozila degradiraju niža od one kod komponenti pogona vozila s unutarnjim izgaranjem.