Automobilski proizvođači u EU-u traže promjenu neostvarivih ciljeva emisija CO2
- Zelena industrija - 28.08.2025.
Ciljevi Europske unije za smanjenje emisija CO2 iz vozila, uključujući stopostotno smanjenje za automobile do 2035., više nisu ostvarivi, poručili su u srijedu čelnici europskih udruženja proizvođača automobila i dobavljača automobilske industrije.
Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen primit će 12. rujna čelnike automobilskog sektora kako bi razgovarali o budućnosti u kojoj se suočavaju s dvostrukim prijetnjama kineske konkurencije u električnim vozilima i američkih carina.
U pismu von der Leyen, izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kaellenius i Matthias Zink, izvršni direktor za pogonske sklopove i šasije u Schaeffler AG-u, rekli su da su europski proizvođači predani postizanju cilja EU-a o neto nultoj emisiji do 2050. godine. Međutim, rekli su da se proizvođači EU-a sada suočavaju s gotovo potpunom ovisnošću o Aziji za baterije, kao i s neujednačenom infrastrukturom za punjenje, višim troškovima proizvodnje i američkim carinama.
Unija se mora odmaknuti od ciljeva za nova vozila, ustvrdili su, poput smanjenja emisija CO2 za 55 posto u odnosu na razinu iz 2021. za automobile i 50 posto za kombije do 2030. te 100 posto za oboje do 2035. godine. Električni automobili imaju tržišni udio od oko 15 posto novih automobila u EU, a kombiji su na razini od 9 posto.
„Ostvarivanje strogih ciljeva CO2 za automobile i kombije za 2030. i 2035. godinu u današnjem svijetu jednostavno više nije izvedivo“, napisali su. Zakonske obveze i kazne ne bi potaknuli tranziciju, napisali su. „Električna vozila će predvoditi, ali mora postojati i prostor za (plug-in) hibride, produživače dometa, visoko učinkovita vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, vodik i dekarbonizirana goriva“, navodi se u pismu. Propisi o CO2 za teške kamione i autobuse također se moraju preispitati, rekli su dva čelnika udruženja.
U ožujku se Komisija složila dati proizvođačima automobila dodatno vrijeme za ispunjavanje ciljeva smanjenja emisija CO2 koji su prvotno postavljeni za 2025.